مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 22:252021-08-05فرهنگي

سال هاست از راه کنسرت امرار معاش نمی کنیم!


که چندی پیش در سری اجراهای آنلاین «ماه و نوا» به روی صحنه رفته بود، درباره حس و حال تجربه حضور در کنسرت های مجازی چنین گفت: - سهیل کاکاوند ـ نوازنده تار ـ که چندی پیش در سری اجراهای آنلاین ماه و نوا به روی صحنه رفته بود، درباره حس و حال تجربه حضور در کنسرت های مجازی چنین گفت: در نخستین تجربه کنسرت آنلاینم با همراهی گروه بزرگ تری به سرپرستی استاد علی اصغر عربشاهی (نوازنده تار) به روی صحنه رفتیم.

در آن زمان متوجه شدم که حضور تماشاگر خیلی می تواند روی احوالاتی که نوازنده حین اجرا دارد، اثر داشته باشد.

وقتی که سالن خالی است این مسئله تا حدی متفاوت می شود؛ یعنی نمی توان انرژی خاصی از محیط و فضای سالن دریافت کرد، هنرمند تنها است و ارتباط حسی بین شنونده و نوازنده برقرار نمی شود.

این هنرمند در ادامه صحبت هایش درباره دومین تجربه کنسرت های مجازی بدون تماشاگر به ایسنا توضیح داد: در اجرای دوم متوجه شدم که شاید بتوان این خلأ را به گونه ای در ارتباط بین نوازنده ها پوشش داد.

اگر نوازنده ها بتوانند در تمرین ها با هم ارتباط حسی و هنری برقرار کنند، وقتی زمان اجرای اصلی برسد، به دلیل آنکه این ارتباط زمینه قوی ای دارد باعث می شود، روی صحنه، اجرایی را به نمایش بگذارند که از نظر حس و حال به آن چیزی که در حضور مخاطب اجرا می شود، نزدیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال هاست از راه کنسرت امرار معاش نمی کنیم!

سال هاست از راه کنسرت امرار معاش نمی کنیم!