مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 09:102021-08-06بين الملل

چین: به اقدام آمریکا در قبال تایوان پاسخ ضروری و مشروع را خواهیم داد


وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای، چراغ سبز وزارت امور خارجه آمریکا برای فروش هفتصد و پنجاه میلیون دلار تسلیحات به جدایی طلبان تایوان را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ، این وزارتخانه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این فروش تسلیحاتی، تأکید کرد که تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین است.

وزارت امور خارجه چین در این بیانیه افزود، تلاش واشنگتن برای گستاخ کردن جدایی طلبان در تایوان و تهدید صلح و ثبات در منطقه محکوم به شکست است.

این بیانیه می افزاید، چین به طور قاطعانه اقدامات متقابل ضروری و مشروع را با توجه به تحول اوضاع اتخاذ خواهد کرد و چنین معامله تسلیحاتی برخلاف قوانین بین المللی و اصول اولیه روابط بین الملل محسوب می شود .

از سوی دیگر، شبکه سی جی تی ان چین در یادداشتی علیه این فروش تسلیحاتی نوشت:  ایالات متحده با حمایت از جدایی طلبان و ایستادن در برابر خطوط قرمز قطعی و رسما اعلام شده چین، در حال تضعیف صلح، ثبات و امنیت در تنگه تایوان است.

این اقدام قابل تحمل کردن نیست.

تعهد چین به اتحاد مجدد (چین و تایوان) غیرقابل انکار، ناگسستنی و سازش ناپذیر است.

در حالی که چین متعهد به انجام این کار از طریق ابزارهای مسالمت آمیز است، واشنگتن با اقدامات بی ملاحظه و تحریک آمیز خودش و تلاشش برای تغییر موازنه قوا تحقق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: به اقدام آمریکا در قبال تایوان پاسخ ضروری و مشروع را خواهیم داد

چین: به اقدام آمریکا در قبال تایوان پاسخ ضروری و مشروع را خواهیم داد