مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 09:302021-08-06اقتصادي

یورش طالبان، صادرات ایران به افغانستان را به شدت کاهش داد


افزایش فشار جنگ های داخلی در افغانستان، باعث شده فعالیت های اقتصادی و تجاری این کشور نیز به شدت کاهش یافته و آسیب ببینند.

- افزایش فشار جنگ های داخلی در افغانستان، باعث شده فعالیت های اقتصادی و تجاری این کشور نیز به شدت کاهش یافته و آسیب ببینند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفته های گذشته گروه طالبان با افزایش حملات نظامی خود به نقاط مختلف افغانستان، بار دیگر آرامش نسبی برقرار شده در این کشور در سال های گذشته را تحت الشعاع خود قرار داده و این موضوع در کنار مشکلات داخلی برای مردم افغانستان، بر وضعیت اقتصاد و تجارت این کشور نیز تاثیر منفی گذاشته است.

هر چند در هفته های گذشته اعلام شد که ارتباط مرزی میان ایران و افغانستان برقرار است اما به نظر می رسد برای تداوم تجارت مشترک نیاز به یک ثبات نسبی در خاک این همسایه شرقی وجود خواهد داشت.

آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که رفت و آمد در مرزهای دو کشور ادامه دارد.

رایزن سابق بازرگانی ایران در افغانستان اعلام کرده: اگر چه پیش بینی ما این بود که به دلیل حمله طالبان به گمرک میلک و گمشاد بسته شود اما علیرغم اینکه دو گمرک دیگر مشترک در مرز افغانستان یعنی دوغارون و ماهیرود در دست طالبان است، عبور و مرور در آنها با خللی روبرو نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یورش طالبان، صادرات ایران به افغانستان را به شدت کاهش داد

یورش طالبان، صادرات ایران به افغانستان را به شدت کاهش داد