مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 11:002021-08-06پزشكي

اولین عمل خارج سازی اعضای پیوندی بیمار مرگ مغزی در لامرد انجام شد


عمل خارج کردن اعضای بدن بیمارمرگ مغزی، برای پیوند به بیماران نیازمند برای اولین بار در اتاق عمل بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد انجام شد.

- ، رییس این بیمارستان در مورد جزییات این خبر گفت: بیمار خانمی 18 ساله از اهالی شهرستان جم، که به دنبال تصادف، دچار آسیب شدید مغزی شده بود در این مرکز پذیرش شد، که متأسفانه علیرغم تلاش های زیاد کادر پزشکی و پرستاری بیمار دچار مرگ مغزی شد.

دکتر فریبرز غفارپسند بیان کرد: پس از رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی، طبق روال قانونی هماهنگی های لازم با بیمارستان پیوند برای پذیرش این بیمار که قرار است اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا کند، انجام شد.

وی گقت: با توجه به شرایط بالینی وخیم بیمار، امکان انتقال بیمار به بیمارستان پیوند اعضای شیراز مقدور نبود، لذا تصمیم به خروج اعضا در این مرکز و انتقال آن به شیراز گرفته شد.

این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه، در این مرکز تجهیزات کافی برای این گونه اعمال جراحی وجود دارد، اضافه کرد: طبق هماهنگی با پزشک بیمارستان پیوند اعضا شیراز، دکتر مهران جعفری، که یکی از جراحان عمومی پیشین این بیمارستان بوده اند، و در حال حاظر فلوشیپ پیوند اعضاست، عمل خارج سازی دو کلیه و کبد بیمار با موفقیت انجام و برای پیوند به بیماران نیازمند به مرکز استان انتقال داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین عمل خارج سازی اعضای پیوندی بیمار مرگ مغزی در لامرد انجام شد

اولین عمل خارج سازی اعضای پیوندی بیمار مرگ مغزی در لامرد انجام شد