مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 15:052021-08-06سياسي

غربی ها به دنبال بهره برداری از ذخایر قاره آفریقا هستند


غربی ها عمدتاً به دنبال بهره برداری از منابع و ذخایر قاره آفریقا هستند، اما جمهوری اسلامی به عنوان دوست و شریک واقعی به دنبال استقلال و پیشرفت مردم این قاره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در دیدار سیپر ینو کاساما رییس مجلس ملی گینه بیسائو با تأکید بر اولویت توسعه روابط با قاره آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در دولت جدید، با جدیت تمام ظرفیت های همکاری با کشورهای آفریقایی فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ظرفیت های مادی و نیروی انسانی ارزشمندی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران، توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی و از جمله گینه بیسائو را در راستای منافع متقابل پیگیری خواهد کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: غربی ها عمدتاً به دنبال بهره برداری از منابع و ذخایر قاره آفریقا هستند و در مقابل نه تنها به توسعه و رفاه مردم آن کمک نمی کنند، بلکه سیاست عقب ماندگی کشورهای آفریقایی را با شدت پیگیری می کنند، اما جمهوری اسلامی به عنوان دوست و شریک واقعی و در راستای منافع مشترک، به دنبال استقلال و پیشرفت مردم این قاره است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربی ها به دنبال بهره برداری از ذخایر قاره آفریقا هستند

غربی ها به دنبال بهره برداری از ذخایر قاره آفریقا هستند