مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 19:402021-08-06پزشكي

تصویربرداری بهتر از چشم با کمک یک دستگاه رباتیک


مهندسان و چشم پزشکان دانشگاه دوک آمریکا یک ابزار تصویربرداری رباتیک ایجاد کرده اند که می تواند به طور خودکار چشم های بیماران را اسکن کرده و حضور نشانگر بیماری های مختلف چشم را تشخیص دهد.

- مهندسان و چشم پزشکان دانشگاه دوک آمریکا یک ابزار تصویربرداری رباتیک ایجاد کرده اند که می تواند به طور خودکار چشم های بیماران را اسکن کرده و حضور نشانگر بیماری های مختلف چشم را تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، این ابزار جدید که ترکیبی از یک اسکنر تصویربرداری با یک بازوی رباتیک است، می تواند به طور خودکار و در کمتر از یک دقیقه چشم های بیمار را ردیابی و تصویربرداری کرده و تصاویری با وضوح بالا مانند تصاویر اسکنرهای موجود در کلینیک ‎های تخصصی چشم ایجاد کند.

پزشکان و محققان از روش مقطع نگاری همدوسی اپتیکی برای تشخیص بیماری های مختلف چشم از جمله آب سیاه، رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولا ناشی از افزایش سن استفاده می کنند، اما در این روش از سیستم های رومیزی بزرگی استفاده می شود که تنها افراد آموزش دیده و ماهر می توانند از آنها برای گرفتن چندین تصویر از چشم استفاده کنند و طی آن هم بیماران باید سر و چانه خود را محکم در جای مخصوص قرار داده و به منظور تصویربرداری صحیح سر خود را تکان ندهند که این موضوع کمی برای افراد دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویربرداری بهتر از چشم با کمک یک دستگاه رباتیک

تصویربرداری بهتر از چشم با کمک یک دستگاه رباتیک