مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 01:202021-08-06سياسي

طرح مجلس برای تشکیل سازمان طب اسلامی - ایرانی آماده است + جزییات


مجلس شورای اسلامی طرحی را برای تشکیل سازمان طب اسلامی - ایرانی در دستور کار قرار داده است و در صورت تصویب آن سازمان طب اسلامی - ایرانی تشکیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از فارس، اخیرا طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که با تصویب آن، سازمان طب اسلامی - ایرانی تشکیل خواهد شد.

متن طرح تشکیل سازمان طب اسلامی - ایرانی به شرح زیر است: مقدمه (دلایل توجیهی): بر اساس مطالعات تطبیقی طب مکمل یکی از رشته های مورد توجه در امر پزشکی در سراسر دنیا است و در اکثر کشور ها علاوه بر طب نوین از طب مکمل برای تکمیل طب نوین و پیشگیری از بیماری ها استفاده می شود.

کشور ایران با توجه به پیشینه تاریخی یکی از مراکز پرورش اطباء و حکمای طب سنتی و اسلامی از جمله ابن سینا بوده است.

بسیاری از دستورات و روش های تشخیصی اطباء و حکمای و روش های درمانی طب سنتی در درمان برخی از بیماری ها موثر بوده و در پیشگیری از بیماری نیز بسیار تأثیر گذار است.

از طرفی در آیات و روایات و آموزه های اسلامی به دستورات پزشکی متعددی اشاره شده است که در حال حاضر برخی از متخصصین با استفاده از آموزه های اسلامی به ایجاد شاخص های از طب مکمل تحت عنوان طب اسلامی پرداخته اند که این طب نیز موفقیت هایی بسیاری در درمان بیماری ها را داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مجلس برای تشکیل سازمان طب اسلامی - ایرانی آماده است + جزییات

طرح مجلس برای تشکیل سازمان طب اسلامی - ایرانی آماده است + جزییات