مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 02:452021-08-06پزشكي

تاثیر بازی در شکل گیری حافظه کودک


مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: بازی، فرایند شکل گیری حافظه کودک است و کمک می کند تا کودکان هرچیزی را که می بینند دوباره تکرار و تقلید کنند.

- زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بازی فرایندی همراه با تحرک و کاوش است که انسان از تولد تا سالمندی آن را انجام می دهد.

وی بیان کرد: برخی از متخصصین بازی را حل تعارضات درونی و ناکامی می دانند به عنوان مثال کودکی که تنبیه شده، ناراحتی خود را با خراب کردن اسباب بازی و عروسکش ابراز می کند.

یوسف نژاد ادامه داد: برخی دیگر از محققین بازی را فرایند شکل گیری حافظه کودک تلقی کرده و معتقد هستند که بازی کمک می کند تا کودکان هرچیزی را که می بینند دوباره تکرار و تقلید کنند و آن را در حافظه خود تحکیم ببخشند و گروهی دیگر بازی را راهی برای لذت جویی و آرامش بخشی در کودک یا بزرگسال توصیف می کنند.

وی با بیان اینکه در مراحل مختلف زندگی با افزایش سن، شکل بازی در انسان تغییر می کند، گفت: مرحله اول، کاوشی است که کودک زیر یکسال بازی را برای کنترل حرکات بدنی و تعادل یابی و هماهنگی بدنی انجام می دهد و تلاش می کند اشیا را بشناسد و برای این بازی از بزرگسالان کمک می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بازی در شکل گیری حافظه کودک

تاثیر بازی در شکل گیری حافظه کودک