مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 05:102021-08-07اجتماعي

آینده دامداری در هاله ای از ابهام/ سن چوپانی به 65 سال رسیده است


اگر افاغنه نباشند دیگر کسی نیست که برای ما چوپانی کند که زنگ خطر آن خیلی بیشتر است زیرا در 10 سال آینده دیگر هیچ کسی نمی توان برای چوپانی پیدا کنید و این امر دامداری استان و کشور را تهدید می کند.

- اگر افاغنه نباشند دیگر کسی نیست که برای ما چوپانی کند که زنگ خطر آن خیلی بیشتر است زیرا در 10 سال آینده دیگر هیچ کسی نمی توان برای چوپانی پیدا کنید و این امر دامداری استان و کشور را تهدید می کند.

آیا تا به حال دسته ای از گوسفندان و بزها را در دامنه کوه ها مشاهده کرده اید که به آرامی مشغول چرا هستند؟ این آرامش زمانی در کوهستان برای گوسفندان شکل می گیرد که شخص چوپان مشغول حفاظت و نگهداری از این حیوانات باشند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدمت شغل چوپانی به حدود 5000 سال می رسد و چوپانان از هزاران سال پیش وظیفه پرورش دام هایی نظیر گوسفند، گاو و بز را برعهده داشته اند و برخلاف کشاورزان، چوپانان اغلب مزدبگیر هستند و از گوسفندان دیگران مراقبت می کنند.

چوپانی، حرفه ای تخصصی در امر مدیریت است که چوپان همه اصول مدیریت، یعنی مدیریت زمان، مدیریت بحران، سازماندهی، امانت داری؛ تعلیم و تربیت را در آزمایشگاه های طبیعی دانشکده های کوه ها، در دره ها و تپه ها، در سرما و گرما، در انزوا و با سرمایه عمر و با بهره گیری از هوشیاری و کنجکاوی و به منظور پاسخگویی به نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده دامداری در هاله ای از ابهام/ سن چوپانی به 65 سال رسیده است

آینده دامداری در هاله ای از ابهام/ سن چوپانی به 65 سال رسیده است