مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 07:502021-08-07اقتصادي

کاشت نشاء توت فرنگی در گلخانه به صورت ریشه لخت و گلدانی


معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: کاشت نشاء توت فرنگی در گلخانه به صورت ریشه لخت و گلدانی از جمله فعالیت های مهم مرکز خدمات تخصصی توت فرنگی جهاددانشگاهی استان است.

- معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان کردستان خبر داد: کاشت نشاء توت فرنگی در گلخانه به صورت ریشه لخت و گلدانی ایسنا/کردستان معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: کاشت نشاء توت فرنگی در گلخانه به صورت ریشه لخت و گلدانی از جمله فعالیت های مهم مرکز خدمات تخصصی توت فرنگی جهاددانشگاهی استان است.

جاهده تکیه خواه در گفت وگو با ایسنا، با ارائه گزارش فعالیت های پنج ماهه اخیر مرکز خدمات تخصصی توت فرنگی و برنامه فروش، اظهار کرد: در چند ماه اخیر این مرکز اقدام به فعالیت هایی در زمینه توت فرنگی از جمله ایجاد نظم مشخصی در آزمایشگاه و گلخانه از جمله اتیکت گذاری قفسه ها و تعیین نوع رقم نشاء، تغییر الگوی کشت درون شیشه ای از 3 به 5 نمونه، متناسب سازی غلظت هورمون اکسین و سیتوکینین برای یکی از ارقام جهت کاهش میزان پرآوری آن کرده است.

وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت های این مرکز می توان به بروزرسانی و تکمیل بانک درون شیشه ای(افزایش تعداد نشاء های کشت بافتی در کلکسیون درون شیشه ای به حدود 8هزار نمونه و انتقال نمونه های ریشه دار شده کشت بافتی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت نشاء توت فرنگی در گلخانه به صورت ریشه لخت و گلدانی

کاشت نشاء توت فرنگی در گلخانه به صورت ریشه لخت و گلدانی