مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 08:402021-08-07اقتصادي

استفاده از آب شُرب در تولید مصالح ساختمانی ممنوع شود


رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تاکید بر اصلاح مدیریت برداشت از آب های زیرزمینی از مطالعات آن مرکز در خصوص مصرف بهینه آب در تولید مصالح ساختمانی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزار ی مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده در خصوص مسأله کمبود آب و ضرورت تغییر در الگوهای استفاده از آب در ساخت و ساز و همچنین شهرسازی با یادآوری این مطلب که برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی دلیل عمده فرونشست و مخاطرات مرتبط با آن است که آینده شهرها و حیات آنها را تحت تأثیر قرار داده، گفت: مدت هاست که تأثیر فرونشست بر روی زیرساخت ها اعم از پل ها، خطوط ریلی و فرودگاه ها در دست بررسی و مطالعه کارشناسان مرکز است که در برخی موارد راهکارهای کارشناسی نیز ارائه شده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخش دیگر تأثیر فرونشست زمین را بر تأسیسات شهری و ضرورت مطالعه آن عنوان کرد و افزود: با توجه به مساله کمبود آب و هشدار کارشناسان ضرورت دارد تا مطالعات فرونشست بر روی تأسیسات شهری گسترش یابد.

همچنین در زون های فرونشست باید تمهیدات خاصی اندیشیده شود تا امنیت ساکنان، تأمین و مخاطرات فرونشست کاهش یابد که این مهم در دستور کار مرکز تحقیقات قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از آب شُرب در تولید مصالح ساختمانی ممنوع شود

استفاده از آب شُرب در تولید مصالح ساختمانی ممنوع شود