مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 09:352021-08-07دانش

مصوبه راهکارهای جذب و نگهداری نخبگان ایرانی خارج از کشور تصویب شد


جزییات مصوبه «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل و بازگشت نخبگان» منتشر شد.

- جزییات مصوبه راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل و بازگشت نخبگان منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، مصوبه راه کارهای جذب، نگهداشت، تعامل و بازگشت نخبگان در پی ارائه گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با میزان خروج و بازگشت نخبگان به کشور به تصویب رسید.

این مصوبه راهی برای ارتقای گردش نخبگان و تسهیل بازگشت آنها به کشور بوده و به دنبال استفاده درست از ظرفیت این افراد در توسعه علمی و فناورانه ایران است.

از جمله محورهای این مصوبه می توان به تسهیل بازگشت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و بهره برداری از ظرفیت آنها در توسعه داخلی ، ارتقای گردش نخبگان با تعامل و همکاری موثر میان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و بدنه نظام علم و فناوری و طراحی برنامه های ویژه برای توسعه کسب و کارهای جدید و پیشبرد فناوری های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور اشاره کرد.

جذب نخبگان در دانشگاه ها به عنوان اعضای هیات علمی در این مصوبه تاکید شده است که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و همچنین موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه راهکارهای جذب و نگهداری نخبگان ایرانی خارج از کشور تصویب شد

مصوبه راهکارهای جذب و نگهداری نخبگان ایرانی خارج از کشور تصویب شد