مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 13:152021-08-07اقتصادي

چرا مصرف بنزین دوباره در ایران اوج گرفت؟


آمارهایی که در روزهای گذشته از میزان مصرف بنزین توسط ایرانی ها منتشر شده نشان می دهد که مصرف این سوخت در کشور بار دیگر اوج گرفته است.

- آمارهایی که در روزهای گذشته از میزان مصرف بنزین توسط ایرانی ها منتشر شده نشان می دهد که مصرف این سوخت در کشور بار دیگر اوج گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایین بودن قیمت سوخت در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه باعث شده، در کنار افزایش خطر قاچاق گسترده سوخت به خارج از کشور، در داخل نیز معضلات فراوانی برای دولت به وجود بیاید.

از سویی خودروهای فرسوده که مصرف سوخت بالایی دارند همچنان در جاده های کشور تردد می کنند و از سوی دیگر یارانه پنهانی که دولت برای مدیریت این بازار صرف می کند، فشار زیادی را بر سایر منابع به وجود آورده است.

هرچند در سال های گذشته بسیاری از فعالان و کارشناسان اقتصادی از لزوم واقعی شدن نرخ سوخت در ایران سخن گفته اند و در راستای عدالت یارانه ای پیشنهاد داده اند یارانه سوخت که امروز به شکل سراسری پرداخت می شود، مستقیما در اختیار افراد قرار گیرد اما تجربه آبان 1398 نشان می دهد که ورود به این عرصه بدون اقناع جامعه و کارشناسان، تبعات سنگینی خواهد داشت.

با این وجود به نظر می رسید با توجه به افزایش قیمت بنزین از حدود دو سال و نیم قبل، مقدمات کاهش مصرف سوخت در ایران فراهم شود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مصرف بنزین دوباره در ایران اوج گرفت؟

چرا مصرف بنزین دوباره در ایران اوج گرفت؟