مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 23:552021-08-07بين الملل

دیپلمات ارشد جمهوری چک خواستار بازسازی روابط با روسیه شد


وزیر خارجه جمهوری چک با اشاره به لزوم بازسازی روابط سیاسی مخدوش با روسیه، اما مدعی شد این اتفاق تا زمانی که مسکو، پراگ را از لیست کشورهای غیردوست خارج نکند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از تنش های جدی در روابط سیاسی پراگ با مسکو، جاکوب کولانک وزیر خارجه جمهوری چک خواستار بازسازی روابط با روسیه شد.

کولانک در مصاحبه با روزنامه پراوو گفت: ما باید روابط سیاسی خود را بازسازی کنیم، شکی در آن نیست.

من میزگردی پشت درهای بسته با حضور اعضای پارلمانی احزاب برگزار کردم تا درباره دیدگاه های خود درخصوص روابط با روسیه صحبت کنیم .

به نوشته خبرگزاری ) به دنبال اتهام زنی دولت جمهوری چک به روسیه درباره دو انفجار در انبار مهماتی وربتیس در سال 2014 که دو کشته بر جا گذاشت، این دولت از تصمیم خود برای اخراج 18 دیپلمات روس خبر داد.

روسیه اقدام این کشور در اخراج 18 دیپلمات خود را با اخراج 20 دیپلمات جمهوری چک پاسخ داد و آمریکا را به دست داشتن در این اتهام زنی جمهوری چک و گردانندگی اقدام ضد روسی متهم کرد.

طی ماه های اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات های روس را از کشور خود اخراج کردند که با پاسخ متقابل مسکو همراه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات ارشد جمهوری چک خواستار بازسازی روابط با روسیه شد

دیپلمات ارشد جمهوری چک خواستار بازسازی روابط با روسیه شد