مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-07اقتصادي

کاهش 45 درصدی مصرف انرژی در صنایع با پتوهای عایق حرارت


پتوهای عایق حرارت یکی از شرکت های فناور که با استفاده از سیلیکا آیروژل ساخته شده اند، قادر به کاهش 45 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه ها و صنایع شده اند، - پتوهای عایق حرارت یکی از شرکت های فناور که با استفاده از سیلیکا آیروژل ساخته شده اند، قادر به کاهش 45 درصدی مصرف انرژی در پالایشگاه ها و صنایع شده اند، ضمن آنکه مقاومت بالایی در برابر دمای 1100 درجه سانتیگراد در مدت زمان طولانی دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عایق های نانوساختار نسل جدیدی از عایق های حرارتی هستند که با کمک نانوفناوری وارد عرصه رقابت با عایق های حرارتی رایج شده اند.

عایق های نانوساختار از مواد جامد با تخلخل بسیار زیاد تشکیل شده اند و وجود ساختار نانویی در این محصول سبب شده تا این نوع مواد خصوصیات بسیار متنوعی را به صورت یکجا داشته باشند و این امر کارایی بسیار زیاد برای این محصولات را در پی داشته است.

این نوع عایق ها هم اکنون از سوی بسیاری از صنایع مانند ساختمان و نفت مورد توجه و استقبال قرار گرفته و در حال حاضر بسیاری از صنایع بزرگ از آن در حجم انبوه استفاده می کنند.

عایق ها به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند؛ عایق هایی که در ساختار آن ها حباب های هوا وجود دارد و باعث کاهش ضریب انتقال حرارت می شوند و عایق هایی که حرارت را باز می تابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 45 درصدی مصرف انرژی در صنایع با پتوهای عایق حرارت

کاهش 45 درصدی مصرف انرژی در صنایع با پتوهای عایق حرارت