مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 04:152021-08-08اقتصادي

650 هکتار مزارع ساری با ملخ مبارزه شد


650 هکتار از مزارع کوهستانی ساری با ملخ مبارزه شد.

- ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: 650 هکتار از مزارع کوهستانی ساری با ملخ مبارزه شد.

رضا پورفلاح از دوره پورگی و سنین اولیه به عنوان مناسب ترین زمان برای مبارزه با آفت ملخ نام برد و گفت: ملخ های مراکشی، شاخک بلند و شاخک کوتاه و شکم بادمجانی مهم ترین ملخ های موجود در شهرستان ساری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه ملخ ها از جمله خطرناک ترین آفات محصولات کشاورزی هستند، افزود: ملخ ها به علت تنوع گونه ای و تغذیه ای می توانند به فرآورده های زراعی، باغی، مراتع و جنگل ها خسارت وارد کنند.

این مسئول اضافه کرد: از آنجایی که کانون ملخ ها دور از مزارع و غالباً در مراتع است، کشاورزان تمایلی به مبارزه با این آفت خارج از مزارع و باغ های خود ندارند و از این رو به عنوان آفات عمومی تلقی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه سطح آلودگی محدود یا تراکم پایین باشد استفاده از سم پاش های دستی و شیوه های مبارزه ساده توصیه می شود و اگر آلودگی وسیع و گسترده است باید از شیوه هایی استفاده کرد که در حداقل زمان حداکثر سطح آلوده را پوشش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران،پورفلاح خاطرنشان کرد: برای مبارزه شیمیایی در 648 هکتار اراضی کوهستانی این شهرستان از 231 لیتر سموم شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

650 هکتار مزارع ساری با ملخ مبارزه شد

650 هکتار مزارع ساری با ملخ مبارزه شد