مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-08اقتصادي

واردات حدود 90 درصد انبه به کشور از مرزهای سیستان و بلوچستان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: حدود 90 درصد واردات میوه گرمسیری انبه به کشور از مرزهای سیستان و بلوچستان انجام می شود.

- غلامحسین تیموری  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال توسط مراکز قرنطینه نباتی این مدیریت در مرزهای رسمی، نظارت بهداشتی بر 603 هزار تن محصولات کشاورزی اعمال شد.

وی افزود: امسال 12 هزارو 682 تن صادرات محصولاتی نظیر خرما، سیب درختی، تخم گشنیز، هندوانه، سیب زمینی، 531 هزارو 970 تن واردات برنج، گندم و کنجد،  ترانزیت 23 هزار و 447 تن ترانزیت نارنگی، میوه های خشک و ماش  پس از اعمال مقررات بهداشتی گیاهی در مرزهای رسمی استان انجام شده است.

تیموری ادامه داد:  از اوایل خرداد تا نیمه مرداد ماه افزون بر 35 هزار تن انبه از مقصد پاکستان از طریق مرزهای رسمی در میرجاوه و دشتیاری وارد استان شده و پس از اعمال مقررات قرنطینه ای به سطح کشور ارسال شده است.

وی عمده ترانزیت محصولات کشاورزی مرزهای استان را به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، عراق وکشورهای عربی ذکر کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان 7 مرکز قرنطینه گیاهی وجود دارد.

انتهای پیام/75005


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات حدود 90 درصد انبه به کشور از مرزهای سیستان و بلوچستان

واردات حدود 90 درصد انبه به کشور از مرزهای سیستان و بلوچستان