مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 06:152021-08-08بين الملل

گره برجام کور شده، بعید است باز شود/ به تصمیم تعیین کننده نیاز است


با مواردی که امریکا اضافه کرده و شرایط تعیین شده در ایران بازگشت به برجام بسیار دشوار شده و به نظر نمی رسد به زودی راهی برای باز شدن این گره کور پیدا شود.

- عصر ایران- قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه معتقد است بدون بازگشت به برجام و برداشته شدن تحریم ها نمی توانیم دست آوردی حتی حداقلی در اداره کشور داشت .

وی در عین حال می گوید: البته همه می دانند امکان بازگشت همه تحریم ها نیست.

به همین دلیل اگر ایران به دنبال کمرنگ شدن تحریم ها، باز شدن رابطه بسته با غرب و همچینن تعامل لازم در خاورمیانه و همینطور پیوستن به اف آی تی اف نباشد نمی توان مردم را از شرِ گرفتاری هایی که روز به روز بیشتر می شوند رها کرد.

مشروح گفت و گوی عصر ایران با قاسم محبعلی مدیر کل پیشین امور خاورمیانه در وزارت امور خارجه از این قرار است: *احیای توافق هسته ای به عمر دولت روحانی قد نداد و با توجه به رویکرد چند وقت اخیر غرب و همچنین شناختی که از نگاهِ دولت جدید در قبال مذاکره با غرب وجود دارد، به نظر می رسد بازهم در برجام گره افتاده است.

ایا این گره باز شدنی است؟ همانطور که شما اشاره کردید، با توجه به اتفاق هایی که در چند ماه گذشته در دنیا و ایران رخ داده است برجام فعلا سرنوشتی نامعلوم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره برجام کور شده، بعید است باز شود/ به تصمیم تعیین کننده نیاز است

گره برجام کور شده، بعید است باز شود/ به تصمیم تعیین کننده نیاز است