مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 11:302021-08-08اقتصادي

نیاز روزانه مراکز درمانی به اهدای خون/ صادرات و واردات خون ممنوع است


بشیر حاجی بیگی سخنگوی مراکز سیار انتقال خون اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: در شبکه ملی خون رسانی 31 اداره کل در کشور وجود دارد که تهران شامل پنج مرکز جامع است، در این شبکه برخی استان ها مثل هرمزگان، خراسان رضوی و شمالی، فارس و کرمان که دچار کمبود خون هستند از طریق بقیه استان ها تامین می شوند تا استان و شهری بدون خون نماند.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: شرایط انتقال خون بدین نحو است که افراد 18 الی 60 سال، آقایان هر سال 4 بار و خانم ها 3 بار می توانند خون بدهند، همچنین افرادی که بیماری های ویروسی، سابقه زردی و هپاتیت و سن بالای 65 سال داشته باشند معاف دائم هستند، علاوه بر آن حجامت نیز جزو فاکتورهای ریسک پذیر است و کسانی که حجامت کنند معاف موقت هستند.

وی با اشاره به افتخارهای سازمان انتقال خون گفت: در سال 2007، ایران اولین کشور مدیترانه شرقی با شاخص اهدای صد درصد اهدای داوطلبانه بدون چشم داشت شناخته شد، همچنین کشور عزیزمان پایین ترین نرخ شیوع هپاتیت B و C و HIV را در میان اهداکنندگان در منطقه مدیترانه شرقی را دارد.

بشیر حاجی بیگی افزود: علیرغم شیوع کرونا در چهارماهه اول امسال نسبت به سال قبل، 15 درصد افزایش اهدای خون را داریم که استان خوزستان رتبه اول را کسب کرده است که این اتفاق ارزش معنوی والایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز روزانه مراکز درمانی به اهدای خون/ صادرات و واردات خون ممنوع است

نیاز روزانه مراکز درمانی به اهدای خون/ صادرات و واردات خون ممنوع است