مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 02:352021-08-08پزشكي

افسردگی از طبع سرد ناشی می شود


اضطراب حاصل یک مجموعه عوامل در زندگی است که به مرور در درون فرد جمع شده و منجر به ایجاد مشکل اضطراب می شود اما استرس یک احساس لحظه ای و زودگذر بوده و عقبه ای ندارد.

- کارشناس گیاهان دارویی و پژوهشگر حوزه طب سنتی گفت: افسردگی از جمله بیماری های روحی و روانی است که از طبع سرد ناشی شده و اصطلاحا به آن سردی ذهن گفته می شود.

دکتر علی شکوری گنجوی در گفت وگو با ایسنا، در مورد دلایل بروز افسردگی در افراد، بیان کرد: این بیماری در نتیجه استرس، اضطراب و ترس در بدن اشخاص ایجاد می شود.

وی در خصوص تفاوت بین اضطراب و استرس، افزود: اضطراب حاصل یک مجموعه عوامل در زندگی است که به مرور در درون فرد جمع شده و منجر به ایجاد مشکل اضطراب می شود اما استرس یک احساس لحظه ای و زودگذر بوده و عقبه ای ندارد.

وی با تاکید بر این که طب سنتی به تنهایی نمی تواند مشکل افسردگی را بهبود بخشد، ادامه داد: برای درمان افسردگی استفاده از گرمی جاتی چون غنچه گل سرخ (یا قطره گل سرخ)، گل گاو زبان، بهار نارنج، به لیمو و گلاب از لحاظ جسمی بسیار مفید است اما کافی نیست و در کنار همه این موارد، علتی که فرد را دچار استرس و ترس و در نهایت افسردگی کرده باید برطرف شود.

شکوری با بیان این که افراد مبتلا به افسردگی همواره در یک حالت غم و غصه پایدار قرار دارند، متذکر شد: وجود عواملی چون اضطرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی از طبع سرد ناشی می شود

افسردگی از طبع سرد ناشی می شود