مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 02:452021-08-08اجتماعي

شکار آذرگوی های «پرساوشی« در آسمان عاری از نور


آسمان شامگاهی 20 و 21 مرداد ماه امسال بدون نور مزاحم ماه پذیرای شهاب های پرساوشی است و رصدگران در زیر سقف آسمان عاری از نور و غبار می توانند تا 100 شهاب این بارش را شکار کنند.

- مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت و گو با ایسنا، بارش شهابی پِرساوشی را یکی از بارش های مشهور سال توصیف کرد که نام صحیح آن در زبان فارسی پِرساووشی است و برخی نام این بارش را بَرساوشی می نامند! وی ادامه داد: نکته مهم در این بارش وقوع آن در تابستان است که با وجود شب های با هوای نسبتا معتدل از یک سو و به دلیل عبور آذرگوی های پرساوشی از سوی دیگر که دارای دو ویژگی زیبای رنگ و درخشش زیاد هستند، مورد توجه رصدگران آسمان است.

عتیقی، زمان اوج بارش این بارش شهابی در کشور را ساعت 23 و 30 دقیقه شبانگاه پنج شنبه 21 مرداد 1400 دانست و اظهار کرد: علاوه بر این زمان، 3 زمان اوج دیگر در بامداد روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه 20، 21 و 22 مرداد ماه سال جاری برای مشاهده شهاب های این بارش پیش بینی شده است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران خاطر نشان کرد: بهترین زمان رصد پرساوشی های امسال، پس از نیمه شب تا صبح است و خوشبختانه ماه امسال در وضعیت هلال شامگاهی است و مزاحم مشاهده رصد این شهاب باران نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار آذرگوی های «پرساوشی« در آسمان عاری از نور

شکار آذرگوی های «پرساوشی« در آسمان عاری از نور