مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-09فرهنگي

شطرنجی به وسعت جهان/کوچکترین شطرنج جهان سودای ساخت بزرگترین آن در سر دارد


خراط جوان سنندجی سازنده کوچکترین شطرنج جهان اکنون در نظر دارد بزرگترین شطرنج چوبی دنیا را بسازد اما گلایه هایی دارد اینکه او و هم صنف هایش مورد کم لطفی متولیان صنایع دستی استان قرار می گیرند.

- خبرگزاری فارس کردستان/ شیرین مرادی؛ سمفونی صدای خرت خرت حرکات برنده اره بر چوب روحش را جلا می دهد و پراکنش پروازگونه براده های معلق چوب در فضا نگاهش را می دزدد و بصر او را به خلق سازه ای نو بصیر می کند.

اینجا سخن از هنر و هنرنمایی است، دستانی که چوب را فرم می دهند و زیباترین ها را از پیکره بی جان آن خلق می کنند، هنری که از پدرش به ارث برده است، چشمانش 14 سال است عاشقانه حرکت دورانی مته و تیغ تیز اره برای شکل دهی و فرم دهی چوب دنبال می کند، سال هایی که برای مختار احمدی درس آموخته مکتب پدرش در هنر خراطی است سرشار از خاطرات زیبا و خلق آثاری است که در داخل و خارج از استان و حتی سایر کشورها مشتریان خاص خود دارد.

خراطی سنتی هم از آن دسته هنرهایی است که سایه اش در تورق تاریخ زیر سلطه دنیای مدرن سنگین شده و گذر زمان غبار فراموشی روی آن پاشیده است، هنری که بر اساس برخی منابع موجود عمری بیش از 300 ساله دارد.

و حال خلق کوچکترین و کم وزن ترین شطرنج دنیا به دست جوان کردستانی ما را برای دیدن این هنرمند توانمند به روستای آساوله از نقاط حاشیه ای شهر سنندج ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شطرنجی به وسعت جهان/کوچکترین شطرنج جهان سودای ساخت بزرگترین آن در سر دارد

شطرنجی به وسعت جهان/کوچکترین شطرنج جهان سودای ساخت بزرگترین آن در سر دارد