مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 04:102021-08-09پزشكي

تاثیر ترس بر انتقال ویروس کرونا


محققان دانشگاه نیویورک در تازه ترین مطالعات خود میزان تاثیر ترس بر گسترش بیماری کرونا را مورد بررسی قرار داده و به نتایج قابل تاملی دست یافتند.

- جی پلاس ، به نقل از مدیکال اکسپرس، یک مدل ریاضی جدید برای پیش بینی شیوع بیماری های عفونی شامل ترس (هم از بیماری و هم از واکسن) برای درک بهتر اینکه چگونه همه گیری ها می توانند در موج های متعدد عفونت ها رخ دهند، مانند مواردی که با کووید-19 مشاهده می کنیم، با عنوان مدل بیماری های سه گانه و ترس ها توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جهانی دانشگاه نیویورک NYU توسعه یافته و در مجله The Royal Society Interface منتشر شده است.

رفتار های انسانی مانند فاصله گذاری اجتماعی (که مانع از گسترش می شود) و امتناع از واکسن (که باعث ترویج آن می شود) پویایی همه گیری ها را برای قرن ها شکل داده است؛ با این حال مدل های سنتی اپیدمی به طور چشمگیری رفتار های انسانی و ترس ها را نادیده گرفته اند.

جاشوا اپستاین، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی جهانی NYU، مدیر موسسه آزمایشگاه مدل سازی مبتنی بر عامل NYU و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: احساساتی مانند ترس می تواند بر رفتار منطقی غلبه کرده و تغییرات رفتاری غیر سازنده را ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ترس بر انتقال ویروس کرونا

تاثیر ترس بر انتقال ویروس کرونا