مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 04:352021-08-09اقتصادي

کاهش 30 درصدی کشت دوم برنج در مازندران


رییس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش 30 درصدی کشت دوم طی سال جاری، گفت: قیمت حال حاضر 30 تا 32 هزار تومانی برنج، نرخ متعادلی است که اگر بالاتر برود به خریدار، - فشار می آورد و اگر پایین تر بیاید، شالیکار ضرر می کند.

عزیزالله شهیدی فر در خصوص آخرین وضعیت کشت دوم در مازندران در پی کم آبی سال زراعی جاری و محدودیت های موجود، اظهار کرد: در بحث کشت دوم طی سال جاری تمام تاکید ما بر این بود که به دلیل کمبود ذخایر آبی به ویژه در تیرماه، کشت دوم را مدیریت و کنترل کنیم.

وی افزود: تمرکز ما بیشتر معطوف اراضی نوار ساحلی، چاه های عمیق و نیمه عمیق بوده است و خوشبختانه عدم کشت در این مناطق در سطح استان، جا افتاده است و تذکرات و توصیه ها، اثر خود را در عمل گذاشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: طی سال جاری به نسبت سالیان گذشته شاهد کاهش خزانه های کشت دوم در سطح استان بودیم؛ منتهی ما از آن طرف شاهد افزایش کشت رتون در سطح استان خواهیم بود.

این مسوول ادامه داد: خیلی از اراضی شالیزاری در همسایگی آب بندان ها و رودخانه ها قرار داشتند که کشت دوم در این اراضی بلامانع بود و کشت دوم از سوی شالیکاران انجام شده است.

شهیدی فر بیان کرد: ما در استان بیش از 800 آب بندان داریم که ذخیره آبی 50 درصدی در این ایام دارند و با توجه به بارش های اخیر این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی کشت دوم برنج در مازندران

کاهش 30 درصدی کشت دوم برنج در مازندران