مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 04:352021-08-09سياسي

طشت گذاری آیینی به حرمت آب و تشنگان نینوا


اردبیلی ها در آستانه ماه محرم با برگزاری آیین سنتی، مذهبی طشت گذاری نه تنها به استقبال ماه خون و قیام رفتند بلکه به حرمت آب و تشنگان نینوا سرود حزن و اندوهی سوزناک سر دادند.

- آیین طشت گذاری امسال نیز همچون سال گذشته با حال و هوای کرونایی و استثنائات اعلام شده ستاد ملی کرونا در کمتر از دو ساعت و با جمعیتی اندک با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مسجد جامع اردبیل به شکل نمادین انجام شد که قرار است در محلات مختلف نیز این مراسم به دلیل شرایط قرمز کرونایی برگزار نشود تا تشنگان عزای حسینی یک سال دیگر نیز در انتظار برگزاری این آیین ارزشی و معنوی باشند تا با خلاصی از چنبره کرونای منهوس با بهبود شرایط به یاد سقای کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) مراسمی با شکوه در قالب طشت گذاری برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل 18 مرداد اظهار کرد: با تاکید و توصیه ستاد کرونا و ابلاغ شیوه نامه های جدید در عزاداری ماه محرم امسال سعی کردیم به شکل نمادین آیین طشت گذاری را با جمعیت محدود در مسجد جامع برگزار کنیم تا در آستانه ماه محرم ورود عارفانه ای را به این ماه حزن و اندوه داشته باشیم.

حجت الاسلام جعفرزاده تصریح کرد: در حالی پایتخت حسینیت از امروز رخت سیاه به تن کرد که در دو ماه محرم و صفر آیین های مختلف حزن و اندوه حسینی و یاران باوفای آن حضرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طشت گذاری آیینی به حرمت آب و تشنگان نینوا

طشت گذاری آیینی به حرمت آب و تشنگان نینوا