مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 05:052021-08-09پزشكي

کنترل بیماری های غیرواگیر در پاندمی کرونا دچار اختلال شده است


رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود 60 درصد از بیماران کرونایی دارای حداقل یک بیماری زمینه ای غیرواگیر از جمله دیابت هستند.

- ، باقر لاریجانی، به عوارض ناشی از ابتلاء به کووید 19 و نقش آن در تشدید و حتی ظهور بیماری های غیر واگیر اشاره کرد و افزود: در برخی موارد ابتلاء به کووید 19 در بیماران مبتلا به پره دیابت منجر به بروز دیابت شده است.

وی با تاکید بر کنترل درست وضعیت متابولیکی بدن در زمان همه گیری و لزوم توجه بیماران به این موضوع، به نقش آن در بهبود پیامدهای ناشی از کووید 19 اذعان داشت و تصریح کرد: متأسفانه کنترل و درمان بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت به دلایلی همچون اشغال تخت های بیمارستانی، ترس افراد از ابتلاء به کووید 19 و فاصله گذاری اجتماعی در دوران کووید 19 با اختلالاتی مواجه بوده است.

نایب رییس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر با اشاره به اینکه مطالعات متعددی نقش سطح مطلوب ویتامین دی در کاهش التهاب ناشی از ابتلاء به کووید 19 و بهبود عملکرد سیستم ایمنی را تأیید کرده اند، خاطرنشان کرد: البته در خصوص دریافت بیش از حد ویتامین دی نیز ملاحظاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شواهد حاکی از بروز اختلال در کنترل قند خون و عملکرد غدد هیپوفیز، هیپوتالاموس و تیرویید در اثر ابتلاء


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل بیماری های غیرواگیر در پاندمی کرونا دچار اختلال شده است

کنترل بیماری های غیرواگیر در پاندمی کرونا دچار اختلال شده است