مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 05:452021-08-09اقتصادي

آرامکو خلاف مسیر رقیبان جهانی گام برداشت


شرکت آرامکوی سعودی برخلاف غولهای نفتی، درآمد حاصل از افزایش قیمت نفت در سال میلادی جاری را به جای افزایش سوددهی به سهامدارانش، صرف تقویت ظرفیت تولید می کند.

- شرکت آرامکوی سعودی برخلاف غولهای نفتی، درآمد حاصل از افزایش قیمت نفت در سال میلادی جاری را به جای افزایش سوددهی به سهامدارانش، صرف تقویت ظرفیت تولید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگرچه آرامکو سود نقدی سالانه 75 میلیارد دلاری که به سهامدارانش شامل دولت عربستان سعودی، وعده داده است را حفظ می کند اما تاکنون حاضر نشده مسیری را دنبال کند که سایر شرکتهای نفتی بزرگ دنیا در پیش گرفته اند و به جای تقویت تولید، روی سوددهی متمرکز شده اند.

طی دو هفته گذشته شرکتهایی نظیر بریتیش پترولیوم، شورون و رویال داچ شل با این اطمینان که بدترین دوره پاندمی ویروس کرونا سپری شده است، اعلام کرده اند که بازخرید سهام و پرداخت سود نقدی را افزایش خواهند داد.

رشد قیمت کالاها از جمله نفت خام که امسال 40 درصد افزایش داشته است، وضعیت مالی آنها را با وجود تعدیل اکتشاف و تولید جدید بهبود بخشیده است.

اما وضعیت برای آرامکو متفاوت است.

این شرکت میزان پرداخت سود نقدی به سهامدارانش را سال گذشته با وجود ریزش قیمت نفت تغییر نداد و به استقراض برای عمل به تعهداتش نیاز پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرامکو خلاف مسیر رقیبان جهانی گام برداشت

آرامکو خلاف مسیر رقیبان جهانی گام برداشت