مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 06:102021-08-09سياسي

شب و روز اول؛ روضه مسلم بن عقیل (ع)/من سر بریده سر دارالعماره ام


دهه محرم روزهای یکم تا دهم ماه محرم، ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلاست و هر روز به صورت نمادین به بخشی از قیام عاشورا ونهضت حسینی اختصاص یافته است.

- حسین ایمانی کوفه با مردان خیلی مرد، بد تا می کند با حسینت بی برو برگرد، بد تا می کند آی مسلم دردهایت را به نا اهلان مگو کوفه با مردان اهل درد بد تا می کند بعد حیدر گرمی از دل های مردم رفته است کوفه از وقتی که شد دلسرد، بد تا می کند نخل میثم را ببین و بعد لب وا کن که شهر با کسی که لب به حق وا کرد، بد تا می کند جرم هانی از تو گفتن بود، این شهر فریب با کسی که از تو نام آورد، بد تا می کند با تو بد تا کرد دنیا، مطمئنم تا ابد با دل ما غصه ات ای مرد، بد تا می کند محسن ناصحی با اینکه روزی داشتی کاشانه در این شهر اینجا نیا، دیگر نداری خانه در این شهر.

یادم می آید تا کجاها کیسه ای نان را می برد آن شب ها علی بر شانه در این شهر وقتی تمام مردمانش عاقل اند ای عشق! پیدا نخواهی کرد یک دیوانه در این شهر آواره، گشتم کوچه ها را یک یک اما نیست جز طوعه هرگز قامتی مردانه در این شهر هر کس که روزی نامهٔ یاری برائت داد شد نیزه دار لشکر بیگانه در این شهر دورت بگردم! بادهای شام آوردند انگار با خود قحطی پروانه در این شهر این نامه از مسلم به دستت می رسد اما کشتند او را ناجوانمردانه در این شهر اعظم سعادت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب و روز اول؛ روضه مسلم بن عقیل (ع)/من سر بریده سر دارالعماره ام

شب و روز اول؛ روضه مسلم بن عقیل (ع)/من سر بریده سر دارالعماره ام