مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-10اقتصادي

آذربایجان غربی رکورددار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی در کشور


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان، سالانه با اشتغال بیش از 15 هزار خانوار روستایی و شهری به صورت مستقیم در امر کشت و فروش کدو و آفتابگردان آجیلی ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اکبر کرامتی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 38 هزار تن تخم آفتابگردان آجیلی از سطح 24 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول و 20 هزار تن تخم کدو آجیلی از سطح 23 هزار و 500 هزار هکتار از مزارع استان برداشت شود.

  وی تصریح کرد: متوسط عملکرد تولید این محصول در مزارع آفتابگردان آجیلی 1500 تا 1600 کیلوگرم در هر هکتار و در کدو آجیلی 800 تا 900 کیلوگرم در هر هکتار برآورد شده است.

  رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی  ادامه داد: وجود بزرگترین میدان تخمه و خشکبار خاورمیانه در خوی نشان از اهمیت این شهرستان در تولید و صادرات تخمه های آفتابگردان و کدو در استان را دارد و بیش از 85 درصد سطح زیر کشت و تولید این محصولات به ترتیب در شهرستانهای خوی، چایپاره، نقده، سلماس، ارومیه و شوط است.

  پیش بینی تولید 58 هزار تن تخم کدوی آجیلی و آفتابگردان از مزارع استان  وی با بیان اینکه از اواخر مرداد ماه برداشت این محصول از مزارع استان آغاز می شود و تا اواسط مهر ماه ادامه می یابد، اضافه کرد: امسال پیش بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی رکورددار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی در کشور

آذربایجان غربی رکورددار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی در کشور