مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 06:402021-08-10اجتماعي

طرح بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال در کرمان آغاز شد


طرح بینایی سنجی کودکان سه تا شش سال و طرح غربالگری شنوایی در استان کرمان آغاز شد.

- ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: طرح بینایی سنجی کودکان سه تا شش سال و طرح غربالگری شنوایی در استان کرمان آغاز شد.

عباس صادق زاده با اشاره به آغاز اجرای طرح شنوایی سنجی و بینایی سنجی در کرمان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از ناشنوایی و تنبلی چشم و دیگر اختلالات بینایی و شنوایی، طرح غربالگری شنوایی بینایی در استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر با اجرای طرح های غربالگری شنوایی و بینایی از معلولیت صدها نفر از کودکان کرمانی جلوگیری شده، افزود: در سال گذشته 46 هزار نوزاد متولد شدند که از این تعداد برای 36 هزار نوزاد در مراکز مختلف، طرح سنجش شنوایی اجرا شد و توانستیم 113 نوزاد که قطعا دچار اختلال شنوایی بودند را شناسایی کرده و با مداخله هایی مانند کاشت حلزون و استفاده از سمعک از ناشنوا شدن قطعی آن ها پیشگیری شد.

صادق زاده تصریح کرد: این طرح در همه بیمارستان ها و زایشگاه ها و 33 مرکز دیگر در استان به نوزادان خانواده ها در بدو تولد خدمت رسانی می کند تا تست شنوایی آنها انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در مورد طرح غربالگری بینایی و جلوگیری از تنبلی چشم نیز بیان کرد: قبل از شروع کرونا در آبان ماه هرسال به مدت یک ماه طرح آمبل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال در کرمان آغاز شد

طرح بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال در کرمان آغاز شد