مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 06:452021-08-10پزشكي

مصرف داروهای تقویتی بعد از تزریق واکسن کرونا مشکل ساز است؟


پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت می گویند: تأثیر مستقیم مصرف ریزمغذی ها و ویتامین ها در افرادی که واکسن کووید-19 دریافت کرده اند، هنوز مطالعه نشده است.

- پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت می گویند: تأثیر مستقیم مصرف ریزمغذی ها و ویتامین ها در افرادی که واکسن کووید-19 دریافت کرده اند، هنوز مطالعه نشده است.

در مطالعات انجام شده در مورد سایر واکسن ها، تأثیر منفی ریزمغذی ها و ویتامین ها بر روی عملکرد واکسن گزارش نشده است و حتی برخی مطالعات نشان می دهد مصرف ریزمغذی ها (حتی در قالب اشکال دارویی)، تا حدودی به بهبود وضعیت ایمنی کمک می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مداخلات مهم برای کنترل بیماری های عفونی، انجام واکسیناسیون با هدف تقویت پاسخ ایمنی است.

مطالعات نشان داده که یکی از مهم ترین عوامل موثر در پاسخ ایمنی، وضعیت تغذیه و وجود مقادیر کافی ریزمغذی ها و ویتامین ها در بدن است.

در مورد بیماری کووید-19 نیز مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری و در مبتلایان به کووید-19 باعث افزایش ریسک بستری در بیمارستان و مرگ ومیر شود.

هرچند هنوز شواهد کافی مبنی بر این که لازم است ویتامین D به عنوان بخشی از رژیم استاندارد در تمام بیماران مبتلا به کووید-19 مصرف شود، وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف داروهای تقویتی بعد از تزریق واکسن کرونا مشکل ساز است؟

مصرف داروهای تقویتی بعد از تزریق واکسن کرونا مشکل ساز است؟