لزوم استفاده از نقدینگی 3700 هزار میلیاردتومانی در توسعه ریلی / راه آهن اولویت برنامه های دولت باشدحمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن و پاک یکی از ظرفیت های بزرگ کشور برای حمل بار و مسافر و همچنین توسعه ترانزیت به عنوان یکی از گزاره های اقتصاد مقاومتی است، - خبرگزاری فارس - سعید مؤذنی: از الزامات پیشرفت اقتصادی هر کشور حمل و نقل و زیرساخت های قوی حمل و نقل است و در نهایت به توسعه اقتصادی می انجامد، از سوی دیگر حمل و نقل تأثیر به سزایی در تولید ناخالص داخلی GDP و توسعه پدافند غیر عامل کشور ها دارد. در بین چهار مدل حمل و نقلی ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی، شاید بتوان گفت حمل و نقل ریلی مهم ترین و استراتژیک ترین مدل حمل و نقلی مورد توجه کشورها است، به هر حال از مزایای معروف حمل و نقل ریلی، ایمنی بیشتر، مصرف سوخت کمتر، امکان جابه جایی انبوه و تولید آلایندگی کمتر (نسبت به سایر مدل های حمل و نقلی) است. یکی از شاخص های اولیه توسعه یافتگی کشور ها، توسعه حمل کالا توسط خط آهن است ، حمل و نقل ریلی در کشور ما نیز مورد توجه جدی مسوولان قرار دارد و در این راستا در قانون برنامه نیز بر آن تأکید شده است؛ ضرورت ارتقای سهم ریل در جابه جایی کالا ( حدود 30 درصد بار کشور و 20 درصد مسافر) و دارا بودن حدود 24 هزار کیلومتر خط آهن از اهداف سند چشم انداز ا ست که البته تحقق آن در این شرایط بسیار مشکل شده است، اما امکان پذیر است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |