مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 08:052021-08-10حوادث

دستگیری 19 حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در آستارا


مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا از دستگیری 19 حفار غیر مجاز اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان، طی سه ماه گذشته خبر داد.

- ایسنا/گیلان مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا از دستگیری 19 حفار غیر مجاز اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان، طی سه ماه گذشته خبر داد.

مجتبی آب روشن، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سه ماهه گذشته سال جاری (اردیبهشت، خرداد و تیر) با تعامل نیروهای هنگ مرزی و تلاش شبانه روزی آنها با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعداد 19نفر از حفاران غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در چهار عملیات مختلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون، تحویل مرجع قضایی شدند، خاطرنشان کرد: طبق ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است.

وی اضافه کرد: مرتکب شوندگان به این جرم، به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شوند.

آب روشن در پایان تصریح کرد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیا مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 19 حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در آستارا

دستگیری 19 حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در آستارا