مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 10:202021-08-10اقتصادي

130 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به عشایر خراسان شمالی


مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی های امسال 130 میلیارد تومان به عشایر استان خسارت زد.

- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی های امسال 130 میلیارد تومان به عشایر استان خسارت زد که به همین علت این قشر نیازمند حمایت های دولت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، محمدرضا قلی پور روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این میزان خسارت و تاثیرات خشکسالی بر عشایر به وزارت خانه و نیز مدیریت بحران استانداری منعکس شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع خشکسالی و تنش ناشی از کمبود آب در دام تاثیر گذاشته و سبب افزایش بیماری در دام شده است افزود: خوشبختانه تعامل خوبی با دامپزشکی وجود دارد و واکسیناسیون دام عشایر در اولویت قرار دارد.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی جزو هشت استان با خشکسالی زیاد است از این رو دولت با طرح هایی همچون خرید تضمینی دام تلاش دارد تا از عشایر حمایت کند در این طرح بره به ازای هر کیلوگرم 50 هزار تومان و میش 32 هزار تومان خریداری می شود.

قلی پور افزود: تاکنون بیش از 6 هزار و 500 راس دام عشایر در قالب این طرح به صورت تضمینی خریداری شده است و اجرای این طرح سبب شد تا قیمت در بازار اندکی بالا برود اما اخیرا باز هم شاهد کاهش قیمت دام زنده هستیم از این رو عشایر خواستار سرعت دادن به خرید دام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

130 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به عشایر خراسان شمالی

130 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به عشایر خراسان شمالی