مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 10:402021-08-10دانش

کاوش ژورونگ در سیاره سرخ


مرکز برنامه فضایی و اکتشاف ماه سازمان ملی فضایی چین اخیرا اعلام کرد که مریخ نورد ژورونگ (Zhurong) تا روز جمعه بیش از 800 متر بر روی سطح سیاره سرخ حرکت کرده است.

- مرکز برنامه فضایی و اکتشاف ماه سازمان ملی فضایی چین اخیرا اعلام کرد که مریخ نورد "ژورونگ"(Zhurong) تا روز جمعه بیش از 800 متر بر روی سطح سیاره سرخ حرکت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، ژورونگ که از انرژی خورشیدی برای کار خود استفاده می کند، از دوربین با کیفیت و وضوح بالا و سایر ابزارهای خود برای بررسی خاک و جو مریخ و همچنین جستجوی آب یا یخ در زیر سطح مریخ استفاده می کند.

اخیرا ژورونگ در حال گذر از سطحی متشکل از چندین سنگ، دهانه ها و تپه های شنی بود که دوربین جلوگیری از خطر تعبیه شده در پشت آن نیز تصویری از مریخ نورد را که در حال حرکت بر روی سنگ‎ها بود ثبت کرد.

ماموریت تیان ون 1 در(Tianwen-1) چین که از یک مدارگرد، یک فرودگر و یک مریخ نورد تشکیل شده است، در 23 ژوییه سال 2020 پرتاب شد.

فرودگر حامل مریخ نورد، در 15 مه سال جاری در بخش جنوبی یوتوپیا پلانیتیا (Utopia Planitia) فرود آمد که دشت گسترده ای در نیم کره شمالی مریخ است.

ژورونگ اندازه ای مشابه یک خودرو کوچک دارد و وزن آن 530 پوند(240 کیلوگرم) برابر با یک چهارم وزن دو مریخ نورد ناسا یعنی کنجکاوی و استقامت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش ژورونگ در سیاره سرخ

کاوش ژورونگ در سیاره سرخ