مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 14:552021-08-10بين الملل

کابل خطاب به جامعه جهانی: آیا وقت آن نرسیده جهان به طالبان پیام صریح بدهد


نشست مشترک درباره صلح افغانستان با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، پاکستان، ازبکستان و قطر در دوحه برگزار شد.

- عبدالله خطاب به جامعه جهانی: آیا وقت آن نرسیده جهان به طالبان پیام صریح بدهد نشست مشترک درباره صلح افغانستان با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا، انگلیس، روسیه، چین، پاکستان، ازبکستان و قطر در دوحه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی صلح در صفحه مجازی خود درباره مشارکتش درباره نشست صلح افغانستان در دوحه نوشت: در این نشست از جامعه بین الملل خواستیم که درباره بحران بی سابقه انسانی در افغانستان بی تفاوت نماند و برای طالبان در مورد صلح پیام واضح بدهد.

با قدردانی از میزبانی و تلاش همه جانبه قطر، ابراز داشتیم که چند روز قبل این جا در دوحه 48 ساعت با نمایندگان طالبان بحث و گفت وگو و روی تسریع مذاکرات و حل سیاسی قضیه با حضور میانجی توافق کردیم اما طالبان برعکس، این تعهد را نقض کردند و جنگ و خشونت را تشدید و حملات تهاجمی خود را به شهرها آغاز کردند.

او افزود: تاکید کردیم که در گفت وگوهای فشرده با طالبان روی قضایای اساسی بحث و تأکید کردیم تا موضوع محوری حل سیاسی و دست یافتن به صلح جامع و فراگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابل خطاب به جامعه جهانی: آیا وقت آن نرسیده جهان به طالبان پیام صریح بدهد

کابل خطاب به جامعه جهانی: آیا وقت آن نرسیده جهان به طالبان پیام صریح بدهد