مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 03:552021-08-11بين الملل

عبدالله: گروه های تروریستی در کنار طالبان با مردم افغانستان می جنگند


با افزایش خشونت از سوی طالبان، هزاران تروریست در کنار حضور دایمی القاعده و دیگر سازمان های تروریستی از جیش محمد گرفته تا لشکر طیبه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالله عبدالله ، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، از جامعه جهانی خواست تا درباره بحران بی سابقه انسانی در افغانستان، بی تفاوت نماند و به طالبان در مورد صلح، پیام واضحی بدهد.

عبدالله، در نشست سه نمایندگان ویژه کشورهای همکار صلح افغانستان در دوحه، گفت: چند روز قبل در دوحه، 48 ساعت با طالبان گفت وگو کردیم و روی تسریع مذاکرات و حل سیاسی قضیه با حضور میانجی توافق کردیم؛ اما طالبان این تعهد را نقض و جنگ و خشونت را شدت بخشیده و حملات خود را به شهرها آغاز کردند.

به گفته او، دولت افغانستان تأکید کرد که موضوع محوری حل سیاسی و دست یافتن به صلح، جامع و همه شمول باشد؛ اما طالبان آماده بحث روی موضوعات اساسی نشدند.

عبدالله افزود که طالبان بر اعتمادسازی و آزادی زندانیان خود تأکید داشتند؛ در حالی که پیش از این، آزادی زندانیان به روند صلح و قطع جنگ و خشونت کمک نکرده است.

وی تصریح کرد: جنگ جاری، بحران بی سابقه بشری را در پی داشته است.

صدها هزار تن در نتیجه جنگ آواره و بی خانمان شده و هزاران تن جان باخته و هزاران تن دیگر زخمی شدند و طالبان مرتکب جنایت شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبدالله: گروه های تروریستی در کنار طالبان با مردم افغانستان می جنگند

عبدالله: گروه های تروریستی در کنار طالبان با مردم افغانستان می جنگند