موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - باشگاه استقلال - متناسب سازي - سازمان تامين اجتماعي - وزير دفاع اسراييل - برنامه و بودجه - فرمانده انتظامي ملاير - دبير جشنواره فيلم فجر - رييس كميسيون آموزش مجلس - هزينه درمان - ليگ برتر بانوان كشور - يگان حفاظت محيط زيست فارس - كنگره - جان چمپيون - علي آقا محمدي - لباس آرژانتين - حقوق و مزايا - رديابي گوشي هاي سرقتي - لوله گستر اسفراين

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-11سياسي

همرنگ جماعت شدن؛ عامل بی رغبتی نسبت به لباس های محلی


رییس بنیاد ایرانشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لباس و پوشش های محلی، برخاسته از نوع نگاه، اندیشه، زیست و شرایط اقلیمی است، گفت: - ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس بنیاد ایرانشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لباس و پوشش های محلی، برخاسته از نوع نگاه، اندیشه، زیست و شرایط اقلیمی است، گفت: اگر امروزه فرهنگ استفاده از لباس های محلی اعم از بختیاری، قشقایی و .

در کشور و استان کم رنگ شده، به این علت است که متناسب با رشد و پیشرفت تکنولوژی و تغییر فرهنگ، افراد خود را تابع نوع نگاه عموم می کنند.

عباس قنبری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه لباس یا پوشاک مقوله ای دو وجهی است، اظهار کرد: یک وجه آن پوشندگی و وجه دیگر فرهنگی، اجتماعی و غیر مادی است.

وی با بیان اینکه سه فرهنگ شهرنشینی، روستایی و عشایری در کشور حاکم است، افزود: زمانی 50 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری را عشایر تشکیل می دادند که این قشر، به دلیل مسائل درون ایلاتی و فشارهای دولتی به سمت زیست روستایی و شهری متمایل شدند، به طوری که امروزه کمتر از دو درصد از جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دهند.

رییس بنیاد ایرانشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لباس و پوشش های محلی، برخاسته از نوع نگاه، اندیشه، زیست و شرایط اقلیمی است، بیان کرد: اگر امروزه فرهنگ استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همرنگ جماعت شدن؛ عامل بی رغبتی نسبت به لباس های محلی

همرنگ جماعت شدن؛ عامل بی رغبتی نسبت به لباس های محلی