مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 05:102021-08-11پزشكي

آیا سروصدای شغلی موجب ابتلا به بیماری قلبی می شود؟


نتایج تحقیق جدید نشان داد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدای بلند در محل کار منجر به افزایش جزیی خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی یا فشار خون بالا می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید نشان داد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدای بلند در محل کار منجر به افزایش جزیی خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی یا فشار خون بالا می شود.

به نقل از یو پی ای، محققان اظهار کردند: این میزان خطر آنقدر مهم نیست که سروصدای محل کار را عامل جدی در ایجاد بیماری های قلبی بدانیم.

نتایج ارزیابی حدود 6300 بزرگسال شاغل کانادایی مشخص کرد، افرادی که در محل کار به مدت 10 سال یا بیشتر در معرض سروصدای زیاد بودند کمتر از 10درصد بیشتر از افرادی که در این شرایط کاری حضور نداشتند دچار حمله قلبی، سکته مغزی یا فشار خون بالا شدند.

به گفته محققان، در افرادی که به مدت 10 سال یا کمتر در محیط هایی با صدای بلند کار می کردند، خطر بالاتری برای عوارض مرتبط با قلب یافت نشد.

دیوید مایکاد، محقق این تحقیق و از محققان وزارت بهداشت فدرال کانادا در اتاوا گفت: سروصدا قطعا می تواند به عنوان یک عامل استرس زا عمل کند و باعث ایجاد واکنش در بدن شود و داده های علمی زیادی وجود دارد که ارتباط بین استرس و بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا سروصدای شغلی موجب ابتلا به بیماری قلبی می شود؟

آیا سروصدای شغلی موجب ابتلا به بیماری قلبی می شود؟