مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 05:202021-08-11سياسي

حریم محور تاریخی فرهنگی اصفهان ابلاغ شد


وزیر میراث فرهنگی درآخرین روزهای فعالیت خوددراین سمت،حریم محور فرهنگی تاریخی اصفهان که ازابتدای بازار بزرگ درخیابان عبدالرزاق آغاز و به میدان انقلاب ختم می شودرابه استاندار ابلاغ کرد.

- خبرگزاری مهر – گروه استان ها: در حالی که هنوز کابینه دولت سیزدهم مشخص نشده و وزرای دولت روحانی به فعالیت خود ادامه می دهند، علی اصغر مونسان در یکی از آخرین نامه ای خود، حریم تاریخی فرهنگی اصفهان را به استاندار اعلام کرد.

در بخشی نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عباس رضایی آمده است که هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد 558 لغایت 569 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود .

بر این اساس این پهنه تاریخی فرهنگی اصفهان که بازار بزرگ اصفهان، میدان نقش جهان، خیابان های سپه، استانداری و باغ گلدسته همچنین بخش هایی از خیابان عبدالرزاق را شامل می شود، به ثبت ملی رسیده و حریم های درجه یک و دو آن مشخص شد.

این درحالی است که هم اکنون در این حریم و محورهای آن تخلفات آشکار و تجاوزهای متعدد به حریم منظری و ارتفاعی به چشم می خورد.

از جمله مهم ترین این تخلفات می توان به ساخت مجتمع نیوشا در اصفهان اشاره کرد، مجتمعی که صاحب آن پس از اینکه درخواست پروانه ساخت با ارتفاع هشت متری آن توسط شهرداری و با توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم محور تاریخی فرهنگی اصفهان ابلاغ شد

حریم محور تاریخی فرهنگی اصفهان ابلاغ شد