مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 06:052021-08-11اقتصادي

تا باد و آفتاب هست، چرا سد سازی؟


از طرف دیگر، اتکا به تولید انرژی از سوخت های فسیلی نیز روز به روز در حال کاهش است و به عنوان مثال آمار استفاده از آن در ایالات متحده در سال 2020 به 40 درصد رسیده است.

- یک گروه بین المللی از دانشمندان با توجه به این که روزی سلول های خورشیدی شفاف بتوانند به عنوان پنجره در خانه ها و سایر ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرند، نوع جدیدی از الکترود شفاف را ارائه داده اند.

این فناوری می تواند با غلبه بر برخی از مشکلات عملکردی نمونه های پیشین و ترکیب دو فناوری مکمل، زمینه استفاده از سلول های خورشیدی پیشرفته را فراهم کند.

سلول های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون، برای دهه ها یکی از پایه های اصلی فناوری خورشیدی به شمار می رفته اند اما در سال های اخیر شاهد هستیم که سلول های مبتنی بر پروسکایت ، اثر خود را نشان می دهند.

کارآیی رو به بهبود این سلول های خورشیدی، آنها را در مرکز توجه در مورد انرژی های تجدیدپذیر قرار داده است.

یکی از امکانات جالب در مورد سلول های خورشیدی، ترکیب کردن آنها با سلول های سنتی مبتنی بر سیلیکون است تا هزینه کاهش یابد و بازدهی بیشتری ارائه شود.

دانشمندان پیشتر نشان داده اند که چگونه می توان نوارهای فوق العاده باریک طلا را به عنوان الکترودهای شفاف در سلول های خورشیدی به کار گرفت اما نتیجه نهایی، یک لایه یکنواخت بود که قابلیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا باد و آفتاب هست، چرا سد سازی؟

تا باد و آفتاب هست، چرا سد سازی؟