مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-11دانش

شرط اولیه انتخاب رشته فیزیک، مهارت در درس ریاضی است


پذیرفته شدگان علاقه مند به رشته فیزیک باید در درس ریاضی بسیار متبحر باشند زیرا بدون فهم آن نمی توانند در انتخاب رشته خود موفق عمل کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: پذیرفته شدگان علاقه مند به رشته فیزیک باید در درس ریاضی بسیار متبحر باشند زیرا بدون فهم آن نمی توانند در انتخاب رشته خود موفق عمل کنند.

دکتر احمد قدسی محمودزاده، در برنامه زنده اینستاگرامی انتخاب آگاهانه در خصوص معرفی رشته فیزیک، اظهار کرد: فیزیک شاخه های مختلفی مانند فیزیک ماده چگال که در مورد مواد و ساختن انواع وسایلی که در زندگی کاربرد دارد، بحث می کند.

کیهان شناسی و اختر فیزیک که در مورد ستارگان صحبت می کند و شاخه لیزر که مربوط به کاربردهای نور می شود، دارد.

هر کدام از این شاخه ها گرایش های دیگری مانند رشته هسته ای، فیزیک ذرات بنیادی که در مورد نیروهای بنیادی صحبت می کند و دیگر رشته ها را نیز شامل می شود.

وی افزود: کار فیزیکدانان این است که در دنیا جست وجو کنند و هر آنچه در دنیا است را مورد بررسی قرار دهند و به دنبال پاسخ سوالات مهم و سخت هستند.

عده ای نیز کار تجربی انجام می دهند و به فعالیت هایی برای پیشرفت تکنولوژی و پزشکی می پردازند که همه این موارد مجموعه بزرگی از فعالیت هایی است که فیزیکدانان انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط اولیه انتخاب رشته فیزیک، مهارت در درس ریاضی است

شرط اولیه انتخاب رشته فیزیک، مهارت در درس ریاضی است