مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 09:402021-08-11سياسي

5 موکب در ایام دهه محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) برپا می شود


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: همزمان با برگزاری مراسم دهه اول محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) پنج موکب مختلف در این مکان برپا می شود.

- صالح محبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: برای آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن و شعائر اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و آغاز ایام شهادت امام حسین (ع) امسال در کنار سوگواری این ایام، پنج موکب در محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع) برپا می شود.

وی تصریح کرد: این پنج موکب شامل موکب فرهنگ و هنر بوده که در این موکب فعالیت هایی مانند تعزیه خوانی، نمایشنامه خوانی، تئاتر، خطاطی، نقاشی، سرود و غیره انجام می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس از فعالیت موکب قرآن، معراج شهدا، موکب هیئت نوجوانان و موکب پذیرایی در این ایام نام برد و افزود: در موکب قرآن مشاوره قرآنی و آموزش مهارت های زندگی در پرتو قرآن، در معراج شهدا روایتگری و خلوت با شهدا و در موکب نوجوانان عزاداری ویژه سنین 9 تا 13 سال برگزار می شود.

وی ادامه از دوشنبه 18 مردادماه امسال سوگواری دهه اول محرم به مدت 11 شب با قرائت قرآن، سخنرانی، مرثیه خوانی، سینه زنی و مداحی از ساعت 21:30 تا 24 در فضای باز محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع) با رعایت کامل پروتکل های بهداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 موکب در ایام دهه محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) برپا می شود

5 موکب در ایام دهه محرم در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) برپا می شود