مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 19:402021-08-11اقتصادي

خسارت خشکسالی 3 برابر سیلاب بوده است/ ضرورت تکمیل سدهای لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میزان خسارت خشکسالی به حوزه کشاورزی سه برابر سیلاب بوده است، بر ضرورت تکمیل سدهای این استان تاکید کرد.

- ، اسفندیار حسنی مقدم در کارگاه آموزشی تأثیرات خشکسالی در بخش کشاورزی و راهکارهای مقابله با آن ویژه کارشناسان مرتبط و بهره برداران بخش کشاورزی با اشاره به بروز پدیده خشکسالی در لرستان، اظهار داشت: اگرچه لرستان به جهت میزان بارندگی، از استان های پر بارش کشور محسوب می شود، اما با وجود خشکسالی باید الگوهای مصرفی مبتنی بر این پدیده برنامه ریزی شود.

آب ذخیره شده کمی در لرستان داریم وی عنوان کرد: طی 100 سال گذشته به طور مداوم میزان آب در دسترس در حال کاهش است، در دهه 40 میزان آب های تجدید پذیر در اختیار هر فرد بیشتر از 5 هزار مترمکعب در سال بوده، حال اینکه این میزان آب هم اکنون به کمتر از هزار و 700 مترمکعب رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تنش آبی در استان، بیان داشت: امسال یکی از خشک ترین سال ها را طی یک قرن اخیر در لرستان تجربه می کنیم، تأخیر در بارندگی های پاییزه و کاهش بارندگی زمستانه در کنار افزایش دمای هوا موجب شد متوسط بارش ها در استان 40 درصد کاهش پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت خشکسالی 3 برابر سیلاب بوده است/ ضرورت تکمیل سدهای لرستان

خسارت خشکسالی 3 برابر سیلاب بوده است/ ضرورت تکمیل سدهای لرستان