مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 23:352021-08-11اجتماعي

خانواده و فرهنگ ترافیک


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: خانواده در انتقال عناصر فرهنگی و منطبق کردن الگوهای رفتاری با هنجارهای قانونی به عنوان اولین نهادی که به آموزش فرزندان می پردازد اهمیت بسزایی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، سرهنگ مرتضی چغلوند بیان داشت: کودکان و نوجوانان از دو طریق با فرهنگ ترافیک آشنا می شنود؛ نخست از طریق هم سن و سالان و کسب اطلاع و یا شناخت هنجارهای قانونی راهنمایی و رانندگی، دوم مشاهده رفتارهای خانواده و بستگان.

وی افزود: هر چه رفتار و کردار ترافیکی خانواده با آیین نامه و قوانین و مقررات منطبق تر باشد نوجوان نیز هنجارها را سریع تر یاد می گیرد و بلعکس.

 رییس پلیس راهور استان لرستان گفت: خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از همان اوایل کودکی نقش بسیار موثری داشته چنانچه آموزش ترافیک از خردسالی و دوران کودکی در محیط خانواده آغاز شود باید همراه با انضباط اجتماعی، رعایت حقوق دیگران، تقدم مصالح جمع و .

باشد، فرزندان از طریق همنشینی با والدین در هنگام رانندگی با مفاهیم ترافیکی نظیر سرعت و سبقت غیر مجار، بستن کمر بند ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی و احترام به قوانین و مقررات ترافیکی و حقوق دیگران آشنا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانواده و فرهنگ ترافیک

خانواده و فرهنگ ترافیک