مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 05:402021-08-12پزشكي

آیا مصرف داروهای تقویتی پس از تزریق واکسن کرونا، باعث فعال شدن ویروس می شوند؟


موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران به این سول که «آیا استفاده از هرگونه آمپول یا داروی تقویتی پس از تزریق واکسن کووید-119 مشکل ایجاد کرده و باعث فعال شدن ویروس می شود؟» پاسخ داد.

- موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران به این سول که آیا استفاده از هرگونه آمپول یا داروی تقویتی پس از تزریق واکسن کووید-119 مشکل ایجاد کرده و باعث فعال شدن ویروس می شود؟ پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پاسخ به این سؤال آمده است که: تأثیر مستقیم مصرف ریزمغذی ها و ویتامین ها در افرادی که واکسن کووید-19 دریافت کرده اند، هنوز مطالعه نشده است.

در مطالعات انجام شده در سایر واکسن ها، تأثیر منفی ریزمغذی ها و ویتامین ها بر روی عملکرد واکسن گزارش نشده است و حتی مطالعاتی در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد مصرف ریزمغذی ها (حتی در قالب اشکال دارویی)، تا حدودی به بهبود وضعیت ایمنی کمک می کند.

یکی از مداخلات مهم برای کنترل بیماری های عفونی، انجام واکسیناسیون است که هدف اصلی آن تقویت پاسخ ایمنی است.

مطالعات نشان داده است که یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در پاسخ ایمنی، وضعیت تغذیه و وجود مقادیر کافی ریزمغذی ها و ویتامین ها در بدن است.

درباره بیماری کووید-19 نیز مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D می تواند باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری و در مبتلایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مصرف داروهای تقویتی پس از تزریق واکسن کرونا، باعث فعال شدن ویروس می شوند؟

آیا مصرف داروهای تقویتی پس از تزریق واکسن کرونا، باعث فعال شدن ویروس می شوند؟