مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 08:202021-08-12اقتصادي

تصویب یک سندِ نفتی 45 هزار میلیارد تومانی برای کرمانشاه


حالا یک قرن از شروع صنعت نفت و گاز در کرمانشاه می گذرد، صنعتی که پیشران توسعه در کشور محسوب می شود و می تواند زمینه ساز توسعه بسیاری صنایع کشور باشد.

- تصویب یک "سندِ نفتی" 45 هزار میلیارد تومانی برای کرمانشاه ایسنا/کرمانشاه حالا یک قرن از شروع صنعت نفت و گاز در کرمانشاه می گذرد، صنعتی که پیشران توسعه در کشور محسوب می شود و می تواند زمینه ساز توسعه بسیاری صنایع کشور باشد.

کرمانشاه در کنار خوزستان از پرسابقه ترین استانهای کشور در زمینه این صنعت محسوب می شود، بطوری که از عمر پالایشگاه قدیمی این استان حدود 100 سال می گذرد.

این استان با داشتن منابع عظیم نفت و گاز و 80 درصد ذخایر قیرطبیعی کشور عملا یک گنجینه نفتی در غرب کشور محسوب می شود که تاکنون تلاش چندانی برای اکتشاف و توسعه آنها صورت نگرفته است، اما حالا دو سالی می شود که یک تیم کارشناسی و نخبه تصمیم گرفته این منابع عظیم در استان را شناسایی کرده و طرح هایی برای توسعه صنعت نفت و گاز استان طراحی کند.

نتایج فعالیت های این تیم حالا منجر به تدوین سند طرح های توسعه ای نفت، گاز و پتروشیمی استان کرمانشاه شده است، سندی که 13 طرح اجرایی برای توسعه میادین نفت و گاز و احداث صنایع پایین دستی و بالادستی این حوزه را در خود جای می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب یک سندِ نفتی 45 هزار میلیارد تومانی برای کرمانشاه

تصویب یک سندِ نفتی 45 هزار میلیارد تومانی برای کرمانشاه