مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-12اقتصادي

راهکار دستیابی به کشاورزی پایدار و امنیت غذایی کشور


برای دستیابی به کشاورزی پایدار و امنیت غذایی کشور به طور خاص، باید به پتانسیلهای بوم شناختی پایه ( گرده افشانی و کنترل زیستی) به خصوص در سیستم های کشاورزی خرده پا در آینده امنیت غذایی کشور تاکید بیشتری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس؛ گرده افشانی و کنترل زیستی دو مولفه قوی در امنیت غذایی که در برنامه ریزی های کلان کشور فراموش شده اند، ناامنی غذایی یک مشکل بزرگ جهانی و کشور است و دنیا با حدود 870 میلیون نفر گرسنه  دچار سوء تغذیه مزمن است.

ایران طی سال های اخیر شاهد کاهش نسبی درصد شیوع کمبود تغذیه در کل جمعیت خود بوده است،  ناامنی حاد عمدتا برای انسانهایی است که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند و برای تأمین امنیت غذایی به کشاورزی خرده پا متکی هستند.

حل مشکل ناامنی غذایی به مدیریت خدمات اکوسیستم  مانند گرده افشانی محصولات زراعی و باغی و کنترل بیولوژیکی آفات گیاهی بستگی دارد.

فائو، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت از تمامی کشورها می خواهند تا به منظور کاهش اتلاف مواد غذایی و ارتقای کارایی در تمامی مراحل زنجیره تأمین غذا، سیاست ها و مشوق های کشاورزی خود را به سوی سرمایه گذاری و اقدامات سیاستی پیرامون مسائل مرتبط با تغذیه در تمامی طول زنجیره تأمین غذایی جهت دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار دستیابی به کشاورزی پایدار و امنیت غذایی کشور

راهکار دستیابی به کشاورزی پایدار و امنیت غذایی کشور