مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 13:402021-08-12بين الملل

جنگ در افغانستان؛ از ابتدای سال 390 هزار تن آواره شدند


همزمان با تشدید جنگ و خشونت در افغانستان، دفتر هماهنگی امور کمک های بشری سازمان ملل متحد اعلام کرد در 6 ماه نخست سال جاری بیش از 300 هزار نفر آوراه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دفتر هماهنگی امور کمک های بشری سازمان ملل متحد (اوچا)، گزارش داده که در سال جاری، به ‏دلیل جنگ و ناامنی ها در افغانستان، حدود 390 هزار نفر آواره شده اند‎.

‎ در گزارش اوچا که روز پنج شنبه -21 اسد-، منتشر شده، آمده است که شمار آوارگان جنگ، هم زمان با ‏خروج نیروهای خارجی از افغانستان در ماه می و تشدید جنگ، افزایش یافته است‎.

‎ بر اساس گزارش، هفته گذشته، تیم های میان سازمانی، ده ها هزار نفر را که در مناطق مختلف ‏این کشور از جنگ فرار کرده و نیاز به کمک های فوری دارند، شناسایی کرده اند‎.

‎ در گزارش آمده است: بسیا ری از مردم، وارد کابل و سایر شهرهای بزرگ شده اند تا از جنگ در ‏امان باشند.

از اول جولای تا پنجم آگوست 2021، مؤسسه های بشردوستانه، بیش تر از 5800 ‏آواره داخلی را که وارد کابل شده بودند، تأیید کرد‎.

‏ ‏ اوچا گفته است که آوارگان جنگ در کابل، غذا، اسباب خانه، آب و بسته های بهداشتی و سایر ‏کمک ها را دریافت کرده اند و بیش تر افرادی که در کابل اقامت دارند، توسط دوستان و خانواده ها ‏میزبانی می شوند؛ اما شمار زیادی از آوارگان در فضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ در افغانستان؛ از ابتدای سال 390 هزار تن آواره شدند

جنگ در افغانستان؛ از ابتدای سال 390 هزار تن آواره شدند