مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 18:352021-08-12اقتصادي

ایجاد 852 هزار شغل در قالب مشاغل خانگی/ افزایش سقف تسهیلات به یک میلیارد ریال


طی 10 سال اجرای طرح مشاغل خانگی برای 852 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، طرح اجرای مشاغل خانگی که از سال 90 شروع شده، بر اساس جدیدترین آمار طی سال های 90 تا 99 حدود 3 میلیون نفر متقاضی در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 650 هزار نفر موفق به گرفتن مجوز شده و تعداد 772 هزار نفر تسهیلات دریافت کردند که از این رهگذر برای تعداد 852 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

در مورد تغییر رویکرد مشاغل خانگی در این گزارش آمده است پس از تصویب قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 89 در سال های نخست تاکید بیشتری بر صدور مجوز و اعطای تسهیلات بود اما بعد از بررسی آسیب شناسی و مطالعات میدانی تغییر رویکرد داده شد و توانمندی، پایداری اشتغال، افزایش درامد و کاهش وابستگی متقاضیان به تسهیلات بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

تلاش بر این شد که ادامه فعالیت ها از غیرفعال به فعال تغییر رویکرد داده شود و در این راستا شناسایی توانمندسازی متقاضیان از نکات کلیدی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به شمار می رود.

برای شناسایی فعالان مشاغل خانگی نیاز به وجود بانک اطلاعاتی است و به منظور دستیابی به این اطلاعات سامانه ملی مشاغل خانگی باید راه اندازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 852 هزار شغل در قالب مشاغل خانگی/ افزایش سقف تسهیلات به یک میلیارد ریال

ایجاد 852 هزار شغل در قالب مشاغل خانگی/ افزایش سقف تسهیلات به یک میلیارد ریال